Ze slaagde 'gelukkig'...

vandewildehavana schreef:daar ik een Duitse Importteef

Marieke_84 schreef:En de extra regels van de NRC, honden die zijn geboren na 1 april 2008 moeten een voldoende rst of een VZH hebben

vandewildehavana schreef:Marieke_84 schreef:En de extra regels van de NRC, honden die zijn geboren na 1 april 2008 moeten een voldoende rst of een VZH hebben
Vind dat nergens terug op de NRC site....Een eigen verzonnen regeltje of zo....
Volgens het RFR zijn de honden die voor het RFR 20-11-2009 voldeden aan de toenmalige fokeisen dat die niet hoeven te voldoen aan het huidige RfR.
Alles wat daarna fok geschikt moet worden gemaakt, moet voldoen aan het RfR..
Maar ja, niks nieuws onder de zon...als dat zo is, gaat de NRC gewoon ACCOORD met de nadere voorwaarden van de RvB, nog erger ze stemmen daar dan zelfs hun RFR op af

Marieke_84 schreef:vandewildehavana schreef:Marieke_84 schreef:En de extra regels van de NRC, honden die zijn geboren na 1 april 2008 moeten een voldoende rst of een VZH hebben
Vind dat nergens terug op de NRC site....Een eigen verzonnen regeltje of zo....
Volgens het RFR zijn de honden die voor het RFR 20-11-2009 voldeden aan de toenmalige fokeisen dat die niet hoeven te voldoen aan het huidige RfR.
Alles wat daarna fok geschikt moet worden gemaakt, moet voldoen aan het RfR..
Maar ja, niks nieuws onder de zon...als dat zo is, gaat de NRC gewoon ACCOORD met de nadere voorwaarden van de RvB, nog erger ze stemmen daar dan zelfs hun RFR op af
Hoezo nou weer een eigen verzonnen regeltje. Jij weet net zo goed als ik dat honden die 20-11-2009 nog niet klaar waren voor de fok een rst of een VZH
moeten hebben en honden geboren na 1 april moeten dus automatisch een rst of een VZH doen. Want ik geloof nooit dat die hondjes al klaar waren
voor de fok op 20-11-2009
Of heb je zitten slapen bij de vegadering. Nee dat kan ik me bij jou niet voorstellen
![]()
Hier het stukje dan nog maar een keer
5 GEDRAGSREGELS 5.1 Karaktereisen: beide ouderdieren moeten voldoen aan de karaktereisen zoals die in de rasstandaard zijn beschreven, of wanneer de rasstandaard geen (actuele) beschrijving van het karakter bevat, zoals redelijkerwijs van het betreffende ras mag worden verwacht. Met dieren die lijden aan agressiviteit, angst of nervositeit mag niet worden gefokt.
5.2 Verplichte test, te weten: Beide ouderdieren moeten vóór de eerste dekking met goed gevolg één van de hierna genoemde door de NRC erkende test of door de Raad van Beheer erkend examen hebben afgelegd:
a. Rasstandaardtest (RST) van de NRC of
b. VZH examen. Als een buitenlandse reu wordt gebruikt, gelden de regels zoals deze vastgesteld zijn in het land van oorsprong.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast