MAGtest

wedstrijd, show of ander behaalde uitslagen

MAGtest

Berichtdoor vandewildehavana op 28 feb 2010, 17:10

De omstreden MAGtest vandaag behaald, daar ik een Duitse Importteef heb, moet ik die doen in Nederland, anders krijgen we geen stambomen bij de pups....

Ze slaagde 'gelukkig'... 8-) Nu mag ze de aankomende loopsheid gedekt worden.
Laatst bijgewerkt door vandewildehavana op 04 maart 2010, 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt
vandewildehavana
verslaafde rott
verslaafde rott

aantal honden: 2
naam hond(en): Tura en Dicha
ras: Rottweilers

Re: MAGtest

Berichtdoor Rush op 03 maart 2010, 12:49

Gefeliciteerd, moet hem ook nog gaan halen, maar zie er erg tegen op.
je zal maar denken dat je een rotti bent.
Rush
verslaafde rott
verslaafde rott

naam hond(en): Pebbles en Rush
ras: WHW terrier en rottweiler

Berichtdoor Tom op 03 maart 2010, 22:49

vandewildehavana schreef:daar ik een Duitse Importteef

Ben jij die duitse imortteef ? :D

GRAPJE HE :happy: :happy: :happy:
Afbeelding
Tom
verslaafde rott
verslaafde rott

naam hond(en): Rex + Eos
ras: Rotties

Berichtdoor Amanda op 16 maart 2010, 14:32

Gefeliciteerd! hier ook nog een slachtoffer... die nog moet.
Dat is dan voorlopig de laatste in onze kennel die moet. De jongste telgen hoeven gelukkig niet meer mee te doen aan het circus :-)
Afbeelding
http://www.vomerpenstein.nl
Munanis Bessy --- IPO III, BH, VZH, UV, ZTP (ADRK)
Munanis Dutch Diva --- VZH
Amanda
rotty puber
rotty puber

aantal honden: 6
naam hond(en): Bessy- Diva- Beertje- Cash- Milan - Adel

Berichtdoor Amanda op 16 maart 2010, 14:32

Gefeliciteerd! hier ook nog een slachtoffer... die nog moet.
Dat is dan voorlopig de laatste in onze kennel die moet. De jongste telgen hoeven gelukkig niet meer mee te doen aan het circus :-)
Afbeelding
http://www.vomerpenstein.nl
Munanis Bessy --- IPO III, BH, VZH, UV, ZTP (ADRK)
Munanis Dutch Diva --- VZH
Amanda
rotty puber
rotty puber

naam hond(en): Bessy- Diva- Beertje- Cash- Milan - Adel

Berichtdoor HEXENTAL op 17 maart 2010, 08:29

is die MAG test nu afgeschaft of niet ? ik heb allerlei verhalen gehoord
hoe zit het nu eigenlijk ?
Mvg
Guy
HEXENTAL
verwende rott
verwende rott

Berichtdoor Marieke_84 op 17 maart 2010, 08:56

Een beetje late reactie maar toch nog gefeliciteerd

Hier de regels zoals deze nu geleden volgens de Raad van Beheer

Per 1 augustus 2009 gelden de volgende regels voor honden van het ras Rottweiler om hun nakomelingen van een stamboom te voorzien: (zie ook nieuwsbericht 22 juli 2009 op deze website).

Fokdieren van het ras Rottweiler geboren na 1 april 2008, uit Nederlandse ouders geboren na 1 april 2008, hoeven geen voldoende MAG-test te hebben.

Fokdieren van het ras Rottweiler geboren na 1 april 2008 uit ouders geboren voor 1 april 2008, hoeven zelf geen voldoende MAG-test te hebben voor het voortbrengen van het nest, mits de ouders een voldoende MAG-test hebben, of in het geval het een in het buitenland geregistreerd vaderdier betreft een voldoende MAG-test of ZTP (Zucht Tauglichkeits Prüfung oftewel keuring fokgeschiktheid).

De Raad houdt zich aan de gestelde regel dat in het geval het een in het buitenland geregistreerde vaderdier betreft een voldoende MAG-test of ZTP verplicht is.
Dit betekent dat door de Raad geen onderscheid wordt gemaakt in welk land de ZTP heeft plaatsgevonden. Het is dus niet verplicht een Duitse ZTP te hebben. Als deze buitenlandse reu een ZTP heeft (en de moeder een voldoende MAG-test) krijgen de pups uit dit nest stambomen.

En de extra regels van de NRC, honden die zijn geboren na 1 april 2008 moeten een voldoende rst of een VZH hebben
Marieke_84
rotty puber
rotty puber

aantal honden: 3
naam hond(en): Dunia Spike Ashanti en Spooky
ras: Rottweilers en een kruising

Berichtdoor vandewildehavana op 17 maart 2010, 17:03

Marieke_84 schreef:En de extra regels van de NRC, honden die zijn geboren na 1 april 2008 moeten een voldoende rst of een VZH hebben

Vind dat nergens terug op de NRC site....Een eigen verzonnen regeltje of zo....

Volgens het RFR zijn de honden die voor het RFR 20-11-2009 voldeden aan de toenmalige fokeisen dat die niet hoeven te voldoen aan het huidige RfR.

Alles wat daarna fok geschikt moet worden gemaakt, moet voldoen aan het RfR..

Maar ja, niks nieuws onder de zon... :roll: als dat zo is, gaat de NRC gewoon ACCOORD met de nadere voorwaarden van de RvB, nog erger ze stemmen daar dan zelfs hun RFR op af :o
vandewildehavana
verslaafde rott
verslaafde rott

Berichtdoor Marieke_84 op 19 maart 2010, 15:25

vandewildehavana schreef:
Marieke_84 schreef:En de extra regels van de NRC, honden die zijn geboren na 1 april 2008 moeten een voldoende rst of een VZH hebben

Volgens het RFR zijn de honden die voor het RFR 20-11-2009 voldeden aan de toenmalige fokeisen dat die niet hoeven te voldoen aan het huidige RfR.

Maar ja, niks nieuws onder de zon... :roll: als dat zo is, gaat de NRC gewoon ACCOORD met de nadere voorwaarden van de RvB, nog erger ze stemmen daar dan zelfs hun RFR op af :o

Hoezo nou weer een eigen verzonnen regeltje. Jij weet net zo goed als ik dat honden die 20-11-2009 nog niet klaar waren voor de fok een rst of een VZH
moeten hebben en honden geboren na 1 april moeten dus automatisch een rst of een VZH doen. Want ik geloof nooit dat die hondjes al klaar waren
voor de fok op 20-11-2009

Of heb je zitten slapen bij de vegadering :o . Nee dat kan ik me bij jou niet voorstellen :lol:

Hier het stukje dan nog maar een keer

5 GEDRAGSREGELS 5.1 Karaktereisen: beide ouderdieren moeten voldoen aan de karaktereisen zoals die in de rasstandaard zijn beschreven, of wanneer de rasstandaard geen (actuele) beschrijving van het karakter bevat, zoals redelijkerwijs van het betreffende ras mag worden verwacht. Met dieren die lijden aan agressiviteit, angst of nervositeit mag niet worden gefokt.

5.2 Verplichte test, te weten: Beide ouderdieren moeten vóór de eerste dekking met goed gevolg één van de hierna genoemde door de NRC erkende test of door de Raad van Beheer erkend examen hebben afgelegd:
a. Rasstandaardtest (RST) van de NRC of
b. VZH examen. Als een buitenlandse reu wordt gebruikt, gelden de regels zoals deze vastgesteld zijn in het land van oorsprong.
Marieke_84
rotty puber
rotty puber

aantal honden: 3
naam hond(en): Dunia Spike Ashanti en Spooky
ras: Rottweilers en een kruising

Berichtdoor vandewildehavana op 20 maart 2010, 09:17

Nee, slapen heb ik zeker niet.... 8-) Het RFR is aangenomen op 20-11-2009, en alle honden die op DIE datum niet fokklaar waren, moeten een RST of VZH doen, dat maakt niet uit welke geboortedatum je er aan plakt.

Want honden die dus geboren zouden zijn 31-03-2008 die moeten dan wel 'dubbel' getest worden???? MAG en RST of VZH....Een stuk oneerlijker dan gewoon alle honden die niet klaar waren dan honden vanaf een bepaalde geboortedatum vrij te stellen....Door die datum ga je mee met de RvB en hun onacceptabele nadere voorwaarden voor ons Ras.

Daarbij kan ik op de NRC site nergens die datum vinden die jij hier nu neerlegt...???
Heb je het van iemand binnen het bestuur?

Marieke_84 schreef:
vandewildehavana schreef:

Hoezo nou weer een eigen verzonnen regeltje. Jij weet net zo goed als ik dat honden die 20-11-2009 nog niet klaar waren voor de fok een rst of een VZH
moeten hebben en honden geboren na 1 april moeten dus automatisch een rst of een VZH doen. Want ik geloof nooit dat die hondjes al klaar waren
voor de fok op 20-11-2009

Of heb je zitten slapen bij de vegadering :o . Nee dat kan ik me bij jou niet voorstellen :lol:

Hier het stukje dan nog maar een keer

5 GEDRAGSREGELS 5.1 Karaktereisen: beide ouderdieren moeten voldoen aan de karaktereisen zoals die in de rasstandaard zijn beschreven, of wanneer de rasstandaard geen (actuele) beschrijving van het karakter bevat, zoals redelijkerwijs van het betreffende ras mag worden verwacht. Met dieren die lijden aan agressiviteit, angst of nervositeit mag niet worden gefokt.

5.2 Verplichte test, te weten: Beide ouderdieren moeten vóór de eerste dekking met goed gevolg één van de hierna genoemde door de NRC erkende test of door de Raad van Beheer erkend examen hebben afgelegd:
a. Rasstandaardtest (RST) van de NRC of
b. VZH examen. Als een buitenlandse reu wordt gebruikt, gelden de regels zoals deze vastgesteld zijn in het land van oorsprong.
vandewildehavana
verslaafde rott
verslaafde rott

Volgende

Keer terug naar Uitslagen